vrijdag 6 januari 2012

vrijdag 6 januari 2012

EERSTE KERKENRAADSVERGADERING...

Dat  was wel even een enerverende ervaring. Hij stond gepland om 19. 30 uur in Playa (Zo wordt het centrum van Kralendijk genoemd.) Dus vijf voor halfacht staat deze jongen in zijn beste kloffie voor de deur. Alles  gesloten. Geen mens te bekennen Maar even een blokje omgelopen langs zee. Verfrissend. Toen nog een keer en nog een keer... Tegen achten zat er een mevrouw op een bankje voor de kerk. Zij herkende mij. He, domi...! Ik:  'Er is toch wel kerkenraad?' Zij: 'Jazeker, om half acht...'  Toen er nog vier vrouwen gekomen waren konden we iets na achten beginnen. Heel relaxt, heel gewoon, zo doen we dat hier...  Ook was overigens Guido Wiersma uit Wassenaar aanwezig. De contactpersoon tussen de Kongregashon en de Nederlandse overheid, die door zijn belangrijke netwerk heel veel voor de kerk hier betekent. 

De hele avond vergaderd. Vijf Caribische vrouwen, van wie m.n. Desiree en Sapphiera Coffie met volledige inzet de kar trekken en twee Europeanen... Ik had een beetje het gevoel alsof ik in een film meespeelde  De problemen zijn overigens groot. De vaste kern van de gemeente is nogal klein, met een  hele grote groep pensionados en hier tijdelijk gedetacheerden daar omheen. Zij gaan na een tijdje weer terug naar Europa en zijn vooral daar lid van hun kerk. Kortom: er is hier ongelofelijk veel werk te doen. En wat kun je in 2 maanden weinig...  



Overigens, MET NOELLE EN HAAR MARLOES GAAT HET UITSTEKEND! Ze staan hier werkelijk in alle kranten.Wie had dat ooit kunnen denken?Gisteren kwam de Geduputeerde van het eiland op bezoek. Een soort van Wethouder met in zijn kielzog weer allerlei paparazzi.


WEBLOGPROBLEEMPJE...
Er zijn nogal wat belangstellenden voor deze weblog die mij zeggen dat het hen niet lukt om zich aan te melden als vaste volger. Dat schijnt dan steeds fout te gaan. Kan iemand mij even laten weten hoe dat moet...? Want ik heb zelf geen tijd, geduld en technisch vernuft genoeg om dat probleem op te lossen...

Ayo,  i pasa bon tardi! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten