dinsdag 10 januari 2012

EVEN EEN ERVARING...


Wij West Europeanen hebben heel veel gebruiksvoorwerpen die misschien wel behoorlijk nutteloos zijn. B.v. een horloge of een kalender. Soms denk ik hier: wat doe ik daar eigenlijk mee ? Natuurlijk overdrijf ik, maar de volgende ervaring speelt me parten. Ik heb echt geen enkele reden om ook maar enigszins minder positief te denken over de Bonairianen. Integendeel, ik vind ze over het algemeen bijzonder hartelijk en vriendelijk. Kom daar es om in de grotere  Nederlandse woonplaatsen. Ik denk dat ik me hier heel goed thuis zou voelen als ik hier voor langere tijd zou moeten/kunnen wonen... Maar als het om communicatie  tussen Bonairianen en West Europeanen gaat is het soms even net alsof we niet op dezelfde frequentie uitzenden en ontvangen... 

Vorige week donderdag zei iemand hier tegen mij: Je auto moet nodig ge-service-d worden. Een dezer dagen stuur ik je een bericht via de e-mail waarin staat of hij dinsdagmorgen (afgelopen ochtend dus) of woensdagmorgen naar de garage moet.   
Het is nu dinsdagmiddag 14.30 uur en ik weet nog van niets...En er zijn meer soortgelijke ervaringen geweest.

Nogmaals: er is helemaal niks mis met hun intentie en mentaliteit. Maar mijn instelling kan dit (nog) niet vertalen in efficiĆ«nte informatie waardoor ik weet waar ik aan toe ben. Bonairianen, leer me dat...! 

Het is voor mij wel een behoorlijke cursus in souplesse. En als ik eerlijk ben zijn er nogal eens momenten in mijn leven waarop die exercitie mij goed van pas komt...

Pasa bon tardi!
Ayo,
Broer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten